«Ού βιαστέον την φύσιν, αλλά πιστέον», Επίκουρος
 
 
«Όλοι χριστιανοί είμαστε αλλά κάποιοι έχουμε επιλέξει να μην κάνουμε επίδειξη της πίστης μας»
Ν. Χαρδαλιάς, (αναφερόμενος στον Γ. Κουμουτσάκο που μετάλαβε προσφάτως)
 
 
Ο τίτλος του παρόντος αναφέρεται στην πολιτική και στις θρησκείες. Η πολιτική και οι θρησκείες μας είναι, ως έννοιες, οικείες. Ας δώσουμε όμως κάποιους απλούς ορισμούς (και για τούτο ελλειπείς) για να ξέρουμε για ποια πράγματα μιλάμε.
 
Πολιτική: Η ενασχόληση με τα πράγματα της πόλης· της πολιτείας. Ως πόλη νοείται όχι μια συγκεκριμένη γεωγραφική έκταση, αλλά το σύνολο των κατοίκων (Οι Αθηναίοι, οι Λακεδαιμόνιοι κ.λπ.). Ποιο εξειδικευμένα στους Λατίνους νοούνται τα res publica – τα πράγματα που απασχολούν τους ενεργούς πολίτες· το Λαό1. Στα σύγχρονα κράτη έχει διαφορετική πραγματική έννοια από την φαινομενική κι έχω γράψει εκτενέστερα στο παρελθόν.
 
Θρησκεία: Η πίστη, ή γενικότερα «το σύστημα πίστης», στο υπερφυσικό· σε θεό ή θεούς. (Δεν απαιτείται στο παρόν άλλη διεισδυτικότερη ανάλυση).
 
Τώρα γιατί τα λέω όλα αυτά και καταπιάνομαι με το θέμα, ενώ έχουμε τόσα καυτά θέματα, την οικονομία, την πανδημία, τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση και εφαρμόζει η διοίκηση
η εκτελεστική εξουσία και η δικαιοσύνη και προπαγανδίζουν τα ΜΜΕ με παροχειμένους τρόπους, την πιο μελανών περιόδων της σύγχρονης ιστορίας μας.
 
Μα, ακριβώς γι’ αυτά ασχολούμαι. Γι’ αυτό και στο δεύτερο moto του άρθρου μου αναφέρομαι στο «αφρόκαρφο» του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας Ν. Χαρδαλιά, στον Γ. Κουμουτσάκο, αναπληρωτή Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, γιατί τον συνέλαβε ο φακός να μεταλαμβάνει της θείας κοινωνίας, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας, χωρίς μάσκα ο ίδιος και ο ιερέας!...
 
Τι παράδειγμα δίνουν, οι δύο κορυφαίοι, στους πολίτες και μάλιστα στους νέους, όταν αυτοί πληρώνουν πρόστιμο 150€ γιατί δεν φοράνε μάσκα, κι όταν ο ίδιος ο Πρωθυοπουργός και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας φοράνε μάσκα μπροστά στην κάμερα σε αίθουσες ενημέρωσης (briefing), όταν οι δημοσιογράφοι και οι τεχνικοί βρίσκονται σε απόσταση τριών ή πέντε μέτρων και περισσότερο.
Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές!
 
Ή θεωρείτε τόσο χαμηλό το επίπεδο των τηλεθεατών, ώστε να μην καταλαβαίνουν το «θέατρο;»

 

 
ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ
 
Αλλά πριν αλέκτορα φωνήσαι... ο ίδιος ο Υφυπουργός Πολ. Προστασίας που παρουσιάζεται στα μπρίφιν με... στολή εκστρατείας και μάσκα, μετά την επιχείρηση απεγκλωβισμού χωρικών στο χωριό Οξυά της Καρδίτσας, που πήγε με ελικόπτερο, (ψευτο)φιλάει το χέρι ιερέα, χωρίς να φοράει μάσκα2, ούτε αυτός ούτε ο παπάς! Ο ίδιος «διευκρίνισε» ότι δεν φίλησε το χέρι του ιερέα, απλώς έσκυψε (προσκύνησε) από ...σεβασμό!
 
Η πολιτική ρεαλισμού και ορθολογισμού προσκυνά τη μεταφυσική της δογματικής θρησκευτικής πίστης! Παράδειγμα υποκρισίας προς τους μαθητές για τους οποίους η μάσκα παίζει και ρόλο «παιδαγωγικό»(!) επί ποινή απαγόρευσης εισόδου και απουσίας! Το δήλωσε η ίδια η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως: «...Για το Νηπιαγωγείο και τις τρεις πρώτες τάξεις του Δημοτικού η χρήση μάσκας θα έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα...3», δήλωσε μεταξύ άλλων στον τηλεοπτικό σταθμό ALPHA. Ενώ το ίδιο δήλωσε και ο λοιμωξιολόγος Ν. Σύψας4. Ποιο είναι το παιδευτικώς σκοπούμενο; Η ευπείθεια προς τις αρχές και το υποκοριστικό τους μήπως;
 
Να γιατί δεν πείθεται ένα μεγάλο ποσοστό της νεολαίας, ιδίως (κοντά 40%).
Η κατάσταση επιδεινώνεται όταν η κυβέρνηση ή στελέχη της και «λιβανιστήρια» ζητούν να σκληρύνει τη στάση της, για επιβολή των μέτρων, με αυστηροποίηση των ποινών και της επιβολής με χρήση βίας της αστυνομίας και παρέμβαση του εισαγγελέα για όποιους εκφράζουν, καλώς ή κακώς, διαφορετική άποψη με την μετατροπή της άποψης σε προτροπή σε απείθεια και σε διέγερση!
Η απάντηση ήρθε με το κλείσιμο σχολικών μονάδων και διαδηλώσεις μαθητών. Η απάντηση ήρθε ακόμη με τον «κοινωνικό αυτοματισμό» αυτόκλητων τιμητών της τάξης και της υπακοής στους νόμους (βλ. Επεισόδια σε ΜΜΜ με λεκτική βία και όχι μόνο). Αυτό δικαιολογεί και την παρέμβαση του αρχαίου φιλόσοφου Επίκουρου, στο πρώτο moto του άρθρου: «Μη βιάζεις την (ανθρώπινη φύση), αλλά να την πείθεις». Δυσκολότερο, αλλά αποτελεσματικότερο και ασφαλέστερο. Οι αυταρχικοί χαρακτήρες – ασχέτως κομματικής επιλογής – επιλέγουν τη βία και την τρομοκράτηση. Θεωρούνται πιο εύκολα, αλλά είναι αναποτελεσματικά, επισφαλή με απρόβλεπτες και ανεξέλεγκτες συνέπειες.
Η λογική πειθώ είναι πιο ασφαλής και αποτελεσματική.
 
Η δική μας τοποθέτηση είναι ξεκάθαρη: Ανυποχώρητη κριτική της εξουσίας πρωτίστως, αλλά αποδοχή του ορθού λογισμού με αποδείξεις και επιχειρήματα και απόρριψη του υπερβολικού και παράλογου πάλι με επιχειρήματα· όχι με αφορισμούς.
 
 
Ο ΚΟΡΩΝΑΪΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ
 
Ο covid-19, ασχέτως προελεύσεως, υπάρχει και είναι θανατηφόρος και εύκολα μεταδιδόμενος (κολλητικός).
Το μαρτυρούν το ένα εκατομμύριο κοντά θάνατοι σε 9 μήνες, σε όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου, ασχέτως κοινωνικού και οικονομικού συστήματος: Κίνα, ΗΠΑ, Ρωσία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Βραζιλία, Ινδία κ.ά. Όλα αυτά τα κράτη λένε ψέματα;
• 917.417 θάνατοι παγκοσμίως, μέχρι 14 Σεπτεμβρίου του 2020
• 307.903 νέα κρούσματα σε 24 ώρες, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ.)5.
Μέχρι να βρεθεί ασφαλές εμβόλιο και αποτελεσματική φαρμακευτική θεραπεία, η ΑΣΠΙΔΑ ασφαλείας είναι η ΜΑΣΚΑ, οι αποστάσεις, το συχνό πλύσιμο χεριών και η απολύμανση.
 

1. UNESCO: Λεξικό Κοινωνικών Επιστημών, τόμ. 2ος σελ. 730
2. Τύπος και ειδ. In.gr (22/9/20, 11:14)
3. ALPHA και ΑΥΓΗ 20.08.20, 20:42
4. Newsbeast 14.09/20, 08:16
5. naftemporiki.gr με πληροφορίες ΑΜΠΕ, Reuters.
 

Κώστας Βενετσάνος

 
 
 
 
 
Αφήστε σχόλιο...

Προτεινόμενο Video

Επισκέπτες σε σύνδεση

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 104 guests και κανένα μέλος